Alla inlägg under november 2007

Av Nette R - 30 november 2007 21:31

Har suttit och packat godispåsar för morgondagens kalas på badhuset. Barnen alldeles lyriska av sig, det kan man ju förstå :) Julpynt och kalas och godis, det kan väl knappast bli bättre än så när man är liten.

Suttit och gjort räkningarna över internet med. Fy så trist det är! Tycker man inte hinner mer än skriva räkningarna så är det helt plötsligt slutet av nästa månad å så ska räkningar göras igen :(
Denna gången blev det ju dessutom försenat pga strul för både mig och sambon. Fk för oss båda + sambon med sitt jobb så ett tag såg det ut som att vi inte skulle få mer än ca 4000kr men idag fick sambon sin del av lönen så räkningarna kunde komma sig iväg.


Å vad gör då jag när vi har lite pengar. Jo, jag har suttit och gått igenom nov/dec-raklistan på scrappiz. Kan jag inte köpa något så kan jag i alla fall dela med mig av det jag har till andra. Så till veckan så ska jag sätta mig och fylla post och skicka iväg små julRAK:ar.

Av Nette R - 28 november 2007 22:57

Har fått hem påsar till mina askar idag. Ska bli skoj att packa dem. :)

Har gjort massor av tändsticksaskar, en del på bild här i bloggen i kväll (dock endast framsidorna, orkar itne ta bild på baksidor och sidor, jo baksidan syns på en liten ask. Har gjort flera med stämpelmotivet från kortmakaren där det står "Tänd ett ljus" på framsidan och på baksidorna har jag satt "glöm ej släcka ljuset".

Får sambon inget sålt i helgen må det vara hänt (även om pengarna behövs just nu med strul på fk för både min och sambons del) för skoj har jag haft när jag dekorerat i alla fall, och det är baske mig huvudsaken :)

Av Nette R - 28 november 2007 07:02

Har dekorerat tändsticksaskar så det nästan blöder i ögonen (nåja) har fått ihop en del i alla fall men känner att jag måste få ihop fler om sambon ska ha något att (förhoppningsvis) sälja på julmarknaden. Måste få ihop fler julkort också för den delen. Undrar fortfarande varför dygnet inte har 48timmar, ska ju hinna julpynta huset med å så allt annat man måste eller vill göra...

Hoppas cellofanpåsarna till askarna dimper ner idag igår kom i alla fall påfyllningen till stämpeldynan, vilken lättnad! :)

Av Nette R - 24 november 2007 19:14

Inte allt för många minusgrader ute idag så vi tänkte vi skulle börja med att bekläda vårt hus i sin julskrud. Fö*****ade julbelysning säger jag bara. Vad än sambon tog i och sa, den här funkade förra året när jag tagit ner den, ja inte tusan funkade det i år i alla fall. Högen med belysning som inte funkar växte och växte så mycket kom inte upp. En slang runt garagedörrarna var hel, våra "discokulor" var också hela så de åkte upp plus två nät. Orkar vi ska vi kolla genom mer i kväll men det ser mörkt ut (vitsigt *S*)


Har gjort några tändsticksaskar och försöka göra några kort jag gjort framtidan på tidigare klara invändigt och baktill och så har jag gjort 10 inbjudningskort till dotterns kalas som hon ska ha nästa lördag på badhuset men de glömde jag ta kort av innan de åkte i resp. brevlåda.


Under bolibompa hann jag plocka ut spillpappersbitar som är stora nog att använda till tändstickaskarna så till veckan så ska jag hinna göra en bunt till för den eventuella försäljningen på skyltsöndagen. :)

Av Nette R - 23 november 2007 16:54

Hemska öde, min stämpeldyna är krut-torr i stort sett, jag som hade så många saker att göra eller lust att göra i alla fall. Hoppas det dimper ner i brevlådan på måndag annars dööör jag (Nåväl, i-landsproblematik)


Skickade iväg min ansökan till Kort i Fokus och sedan så kikade jag in på deras hemsida och såg att nu kunde hela norden ansöka om att bli dt. Snacka om att man gick från rätt obefintlig chans men behåller hoppet till pladask där var både chans och hopp borta :-/

Nåja, vad är väl en bal på slottet...


Min mor har i alla fall fått tag på tändsticksaskar i mellanstorlek så det är jag glad för :) Å en ny kärlek har jag, STICKLES!!

Köpte en flaska förra fredagen på änglafröjd nu är den nästan slut men som tur var åkte mina föräldrar förbi där idag och köpte en röd och en diamant. Undra varför jag aldrig fattat tjusningen med glitterlim förren nu?!

Av Nette R - 22 november 2007 22:11

Idag har det inte blivit så mycket pysslande. Ett ställ jag hade massor av pysselsaker på här inne brakade ihop idag så jag har fått plocka rätt ordentligt kan jag ju säga. Några av qk-plastfickorna hade gått sönder i fallet också *SNYFT* Måste söka nya, fast egentligen skulle jag vilja ha gamla blå dubbla fickor. Har ni några liggandes som ni vill sälja så hojta gärna till!


Fick dock en lo till en tävling gjort när barnen såg bolibompa. Gick mycket fort att göra, blev i stort sett inga dekorationer men som sagt, till en tävling så den får inte laddas upp.


Däremot har jag laddat upp bild på två små tändsticksaskar jag gjorde här om kvällen. Gjorde även en stor men den lägger jag upp senare, också till en tävling *S*

Stora askar kostar 14kr på affären här, små minns jag inte och mellanstorleken finns inte på hela samhället :-/ Förhoppningsvis finner mina föräldrar några när de ska till stan i morgon, har bett dem hålla utkik i alla fall.


Två lo fotade i plastfickorna sina blev det också. Ena är dagisfotot på minsta dottern och andra är en lo som låg länge halvklar innan jag visste vad jag skulle hitta på. Finare och inte så platt när man inte ser den så här på datorn.

Annars så har det mest varit snöskottning här idag och utvecklingssamtal på förskoleklassen. Hoppas på att det inte snöar i morgon och hoppas på inte för allt för kallt väder så ska jag och sambon försöka få upp lite julbelysning här ute.

Lo
Av Nette R - 19 november 2007 18:07

Hittade ett kort jag gjorde till minstigen när hon fyllde tre, i april fyller hon fyra så jag slänger upp det här. Har använt mig av ett förbrukat presentkort jag fått som kortstomme så de vita swirlsen fanns redan där :)


Så har jag gjort kort för en namnkortstävling. Kom på så många namn så jag kunde itne sluta göra kort... så går det när man har roligt. Reglerna var att det skulle så "Välkommen" + namn på kortet samt att det skulle vara en stämplel med en pojke på sedan fick man välja färg och allt annat själv. Ville göra korten så olika varandra som möjligt. Lyckades jag?!


Har även börjat med att virka en filur men händerna domnar rätt ordentligt så det blir i mycket korta omgångar, men innan nyår kanske man är klar ;-)

Av Nette R - 19 november 2007 12:34

Jag måste få fler timmar på dygnet så är det bara. Jag har gjort kort för fulla muggar till en tävling. Har massa julkort jag vill ha gjorda för att itne tala om alla andra kort jag har idéer på.

Sedan vill jag scrappa och jag vill göra stjärnbok och minialbum och receptbok och jag vill göra egna textstämplar och så råkade jag se ens tjejs underbara virkverk så nu vill jag ta upp min vikning igen, måste ringa arbetsterapin i morgon och höra om hjälpmedel till virknålen, ja jag bara måste... kolla in Mias hemsida på egen risk!!

Syningen skulle jag också vilja ta upp igen efter att ha kikat i Lindas blogg.... hur gör man?! Vad ska man prioritera?!

Dock skulle jag behöva sova... ca 10dar hemma nu och sömnen är dålig igen. Vad är det för fel på en!!!

Nåväl... en vacker dag så blir man kanske man hinner något. Nu ska jag i alla fall plocka fram lite garn och kolla upp mina virknålar och se om jag kanske ska våga mig i kast med att virka en Filur.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards